En aquesta nova entrada tractaré les aplicacions
didàctiques i metodològiques de la pissarra digital interactiva.
La pissarra digital interactiva (PDI) és una
pantalla sensible de diferents dimensions que, connectada a un ordinador i a un
projector, es converteix en una potent eina en l’àmbit de l’ensenyament. En
aquesta es combinen l’ús de la pissarra convencional amb tots els recursos dels
nous sistemes multimèdia i de les TIC. La pantalla és un element molt robust i
adequat per a integrar-se de forma natural a l’aula, que permet controlar,
crear i modificar mitjançant un punter qualsevol recurs educatiu digital que es
projecti sobre aquesta. De la mateixa manera, qualsevol anotació o modificació
pot ser guardada i posteriorment impresa o enviada.
Pel que fa a les aplicacions de la pissarra
digital interactiva a l’aula, el tret més important és la innovació que suposa
la utilització d’aquest recurs. Està clar que utilitzant les possibilitats que
ens ofereixen les noves tecnologies a l’aula aconseguim augmentar l’atenció i
la motivació de l’alumnat.
Aquesta pissarra permet, a més d’escriure i
dibuixar com una pissarra convencional, modificar el tipus de lletra, clonar, immobilitzar
i inclús afegir so, imatges i vídeos. A més, té una sèrie de recursos que el
professor pot utilitzar per tal que els nens aprenguin mentre juguen. Aquesta
eina també té la possibilitat de fer un document, full de càlcul o presentació
de power point.
No hem d’oblidar que la pissarra també serveix de pantalla, per tant pot projectar tot allò que hi ha a l’ordinador. No obstant, a diferència d’un projector, aquesta permet fer captures de pantalla i modificar-les mitjançant el teclat tàctil que pots activar o directament des de l’ordinador, o bé augmentar el que es projecta mitjançant la lupa.
No hem d’oblidar que la pissarra també serveix de pantalla, per tant pot projectar tot allò que hi ha a l’ordinador. No obstant, a diferència d’un projector, aquesta permet fer captures de pantalla i modificar-les mitjançant el teclat tàctil que pots activar o directament des de l’ordinador, o bé augmentar el que es projecta mitjançant la lupa.
La PDI té infinitat d’aplicacions i es pot
utilitzar de moltes maneres, primerament es pot fer servir com a suport
multimèdia, de modelatge per mostrar com fer alguna cosa, per fomentar el
treball conjunt i realitzar debats i exercicis de forma grupal...
Tot i això, per poder utilitzar la PDI adequadament
és necessari disposar del material adequat i d’una connexió eficient. A més,
cal tenir en compte que els mestres han de conèixer totes les possibilitats que
ofereix i per tant han de tenir una formació prèvia abans de començar a
utilitzar-la.
En conclusió, la pissarra digital interactiva
ofereix un ventall molt ampli de possibilitats per fer les classes més
dinàmiques i d’aquesta manera que els alumnes no perdin l’interès per aprendre
i assoleixin tots els coneixements amb més èxit. Cal remarcar, però, que no s’hauria
de substituir per la pissarra convencional, sinó combinar-la, ja que la
tecnologia té l’inconvenient que pot fallar en qualsevol moment.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada