Benvingut al meu blog!

Benvingut al meu blog!

dissabte, 22 d’octubre del 2016

TurningPoint

En aquesta nova entrada us explicaré què és el TurningPoint i quines aplicacions didàctiques i metodològiques té per utilitzar-lo a l'aula.

La tecnologia TurningPoint serveix per crear preguntes, projectades a un ordinador, que els alumnes poden contestar instantàniament mitjançant un comandament a distància. A més, el programa també enregistra les respostes i genera els gràfics automàticament.

Penso que el principal avantatge d’aquest sistema és que no es necessita un gran programari ni tenir un elevat nivell d’informàtica per fer-lo servir, ja que funciona com el Microsoft Powerpoint i és molt intuïtiu a l’hora d’utilitzar-lo. No obstant, no a totes les escoles es pot utilitzar perquè es necessita una inversió força elevada per comprar els comandaments.

Respecte a les aplicacions metodològiques del TurningPoint, crec que és especialment útil sobretot en conceptes de “Flipped Classroom”. El Flipped Classroom és un model pedagògic que transfereix el treball de determinats processos d'aprenentatge fora de l'aula i utilitza el temps de classe, juntament amb l'experiència del docent, per facilitar i potenciar altres processos d'adquisició i pràctica de coneixements dins l’aula. Dintre de Flipped Classroom, el TurningPoint ens pot ajudar a generar unes preguntes sobre el temari que els alumnes han hagut de treballar a casa i fer una valoració sobre si realment s’ha entès o cal revisar-ho. És, en certa manera, una avaluació de tot el procés d’aprenentatge però des d’una vessant més dinàmica i interactiva.

A més a més, gràcies a aquest sistema es pot augmentar la participació dels alumnes perquè el fet de fer les classes diferents i que cadascú tingui un comandament i, per tant, formi part activa de la classe, motiva els nens i facilita l’aprenentatge.

Una altra aplicació se centra a poder utilitzar aquest mètode per permetre a totes les parts del sistema educatiu fer una valoració anònima sobre alguns dels aspectes del centre mitjançant un qüestionari i obtenir els resultats automàticament.

En conclusió, les aplicacions didàctiques i metodològiques del TurningPoint són moltes i la principal és fer les classes i el procés d’avaluació més interactius al moment de realitzar-los i més pràctics pel que fa a la correcció i la interpretació de resultats, però cal una inversió a l’hora de comprar els comandaments

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada