En aquesta nova entrada us explicaré què és el TurningPoint i quines aplicacions didàctiques i metodològiques té per utilitzar-lo a l'aula.
La tecnologia TurningPoint serveix per crear preguntes, projectades a un ordinador, que els alumnes poden contestar instantàniament mitjançant un comandament a distància. A més, el programa també enregistra les respostes i genera els gràfics automàticament.
La tecnologia TurningPoint serveix per crear preguntes, projectades a un ordinador, que els alumnes poden contestar instantàniament mitjançant un comandament a distància. A més, el programa també enregistra les respostes i genera els gràfics automàticament.
Penso que el principal avantatge d’aquest sistema és que
no es necessita un gran programari ni tenir un elevat nivell d’informàtica per
fer-lo servir, ja que funciona com el Microsoft Powerpoint i és molt intuïtiu a
l’hora d’utilitzar-lo. No obstant, no a totes les escoles es pot utilitzar
perquè es necessita una inversió força elevada per comprar els comandaments.
Respecte a les aplicacions metodològiques del
TurningPoint, crec que és especialment útil sobretot en conceptes de “Flipped Classroom”. El Flipped Classroom és un model pedagògic que transfereix el
treball de determinats processos d'aprenentatge fora de l'aula i utilitza el
temps de classe, juntament amb l'experiència del docent, per facilitar i
potenciar altres processos d'adquisició i pràctica de coneixements dins l’aula.
Dintre de Flipped Classroom, el TurningPoint ens pot ajudar a generar unes
preguntes sobre el temari que els alumnes han hagut de treballar a casa i fer
una valoració sobre si realment s’ha entès o cal revisar-ho. És, en certa
manera, una avaluació de tot el procés d’aprenentatge però des d’una vessant més
dinàmica i interactiva.
A més a més, gràcies a aquest sistema es pot augmentar la
participació dels alumnes perquè el fet de fer les classes diferents i que cadascú
tingui un comandament i, per tant, formi part activa de la classe, motiva els
nens i facilita l’aprenentatge.
Una altra aplicació se centra a poder utilitzar aquest mètode
per permetre a totes les parts del sistema educatiu fer una valoració anònima
sobre alguns dels aspectes del centre mitjançant un qüestionari i obtenir els
resultats automàticament.
En conclusió, les aplicacions didàctiques i
metodològiques del TurningPoint són moltes i la principal és fer les classes i
el procés d’avaluació més interactius al moment de realitzar-los i més pràctics pel que fa a la correcció i la interpretació de resultats, però cal una inversió a l’hora de comprar
els comandaments
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada